Кондиціонери
![]() |
Теплові насоси повітря вода Чернівці
Теплові насоси "повітря-вода" опалення та ГВП Купити тепловий насос повітря-вода для опалення в
![]() |
Рекуператор Prana (Прана) Стандарт 200 G
Виробник: Prana Площа, що рекомендується, кв.м 36-60 Витрата повітря, м3/год 13513056 грн.
Як встановити кондиціонер![]()
Опис
Відгуки про нас (57)
Нарешті Ви знайшли статтю, після прочитання якої установка кондиціонера своїми руками перестане асоціюватися зі складнощами. Виникли в процесі читання? Запитання можна задати на сторінці контакти.
План дій: Установка кондиціонера своїми руками починається з вибору місця монтажу зовнішнього і внутрішнього блоку Розраховуємо довжину траси і вибираємо комплект для установки кондиціонера Закріплюємо монтажну пластину внутрішнього блоку Свердлимо наскрізний отвір в стіні Кріпимо зовнішній блок Кріпимо трасу до внутрішнього блоку і закріплюємо його на пластині Закріплюємо другий кінець траси на зовнішньому блоці і видаляємо вологу з траси Додатково Вибір місця монтажу зовнішнього і внутрішнього блоку При виборі місця монтажу зовнішнього і внутрішнього блоку ніяких специфічних знань не потрібно. Щоб установка кондиціонера своїми руками було простою і правильною, необхідно врахувати: мінімальна відстань внутрішнього блоку від стелі, стін з боків і перешкоди потоку холодного повітря (15см, 30см і 150см) вибрати найбільш зручне місце для монтажу зовнішнього блоку. Найбільш зручними для кріплення та подальшого обслуговування є місце під вікном, або з права від вікна. Бажано вибрати положення блоків так, щоб довжина траси була мінімальна - при довжині траси не більше 6 метрів немає необхідності дозаправляти кондиціонер, видаляти вологу можна методом "пшику" (використовуючи надмірний фреон для витіснення, і чим коротше траса тим менше в ній може бути вологи) Всі вищевикладені вимоги більш точно описані в інструкції по установці кондиціонера, що йде в комплекті з купленим Вами кондиціонером. Розраховуємо довжину траси і вибираємо комплект для установки кондиціонера Цей пункт коментарів не вимагає. Не забудьте взяти запас пів метра, його можна буде ігнорувати трохи вигнувши трубу в бік. Якщо все нормально, і ми вкладаємося в 6 метрів, то спокійно продовжуємо далі, якщо ні, то заново продумуємо місця монтажу блоків. Комплект для установки спліт системи можна вибрати на сторінці комплект для установки кондиціонера. Мінімальна рекомендована довжина комплекту для установки кондиціонера становить 1,5 метра. Т. К. встановлюючи кондиціонер "спина до спини" (відстань між блоками дорівнює товщині стіни між ними) необхідно робити петлю траси ( щоб не псувати вигляд її можна розмістити за зовнішнім блоком), яка буде гасити вібраційні коливання які передаються по трасі від зовнішнього блоку до внутрішнього. Відсутність петлі позначається на рівні шуму у приміщенні і з часом може призвести до порушення герметичності з'єднань траси з внутрішнім і зовнішнім блоком. При довжині траси ? 1,5 метра і більше петлю робити немає необхідності. Закріплюємо монтажну пластину внутрішнього блоку Притискаємо монтажну пластину до стіни, відміряємо потрібну відстань від стелі та стін, і виставивши за рівнем, відзначаємо маркером місця майбутніх отворів. Використання рівня обов'язково! Якщо внутрішній блок буде висіти криво, то конденсат, що накопичився в ньому, буде капати на підлогу, а не йти в дренажну трубу. Перед кріпленням монтажної пластини потренуйтеся кріпити її до внутрішнього блоку, щоб не виникало запитань коли вже підключили трасу. Свердлимо наскрізний отвір в стіні В залежності від вибраних місць монтажу блоків, отвори потрібно буде свердлити або в стіні на якій розташований блок (тоді після монтажу він закриється внутрішнім блоком), або в перпендикулярній стіні (доведеться закривати отвір і трасу коробом). Мінімальний діаметр отвору 5 см, це мінімальний діаметр отвору, через яке пройде траса (комплект для установки кондиціонера). Якщо у вас немає бура такого діаметру, то можна просвердлити кілька отворів буром меншого діаметру (для кожної трубки і дренажу з дротом). Цей спосіб також актуальний при необхідності вивести трасу через бетонну стіну з високим дозволом сплетення арматури. Під час свердління необхідно дивитися у вікно, щоб ні на кого випадково не впали уламки цегли або бетону, що утворилися при висвердлюванні останніх трьох сантиметрів стіни. Після того як просвердлено отвір, приміряємо внутрішній блок на монтажну пластину і закріплюємо декоративний короб. Щоб конденсат не застоювався в дренажу, свердлиться отвір з невеликим нахилом вниз! Кріпимо зовнішній блок Кріплення зовнішнього блоку - єдина операція, де необхідна допомога ще однієї людини. По-перше, необхідна страховка, по-друге, зовнішній блок досить важкий (~25-65кг залежно від потужності). Через сквозний отвір в стіні протягуємо дві мотузки. До зовнішнього кінця однієї мотузки прив'язуємо кондиціонер і ставимо його на підвіконня, до зовнішнього кінця другої мотузки привязуємося самі для страховки. Внутрішні кінці мотузки кріпимо до потужного анкера з петлею на кінці, вкрученному нижче і далі по горизонталі наскрізного отвору мінімум на 30см (інакше його може просто вирвати з шматком стіни). Після того як ми перевірили страховку, приступаємо до кріплення зовнішнього блоку. Прикладаємо рівень до першого кронштейна (щоб закріпити його строго вертикально) і відзначаємо маркером місця майбутніх отворів під анкерні болти (дюбеля). Після закріплення першого кронштейна малюємо вертикальну лінію на відстані, що дорівнює відстані між ніжками зовнішнього блоку (всі відстані вимірюються за центрами отворів) і виставивши другий кронштейн в одній горизонтальній площині з першим, відзначаємо місця отворів. Після того, як надійно закріплені кронштейни, акуратно ставимо на них резинки які були в комплекті з кондиціонером якщо їх небуло можна купити на ринку автозапчастин втулки для москвича чи волги потім опускаємо зовнішній блок і прикручуємо болтами. У цей момент ви вже надійно застраховані і зовнішній блок обв'язаний мотузкою. Кріпимо трасу до внутрішнього блоку і закріплюємо його на пластині На даний момент можна вважати, що найскладніша робота позаду, можна перекурити і розслабитися. Відпочивши після установки зовнішнього блоку, випрямляємо мідні трубки і відрізаємо потрібну довжину використовуючи труборіз. Щоб кінці трубок були рівними (головна умова для якісного вальцювання), необхідно як можна точніше вирівняти ділянку довжиною 5 см, на якому буде вироблятися розріз, крім того не потрібно поспішати і дуже плавно підкручувати ріжучий елемент труборіза через кожні три-чотири оберти. Одягаємо на трубки флекс (ізоляцію), гайки і развальцовуваємо кінці труб. Інструмент для вальцювання складається з двох частин: лещата і конус. Затиснувши трубу в лещата, залишаємо від 1.2 до 1.9 міліметра виступаючої з лещат труби. Це необхідно для формування облямівки під гайку. Виступ трубки і отриманий результат представлені на наступній картинці: Отримані в результаті наших дій развальцьовані трубки одіті в ізоляцію ми разом з дренажем і електричним дротом складаємо разом, і приклавши до трубок внутрішнього блоку, вирівнюємо по місцю. Після того, як трубки вирівняні (не забуваємо про дренаж і провід - їх можна відразу закріпити), обмотуємо нашу трасу обмоточною стрічкою або тим, що є під рукою. І ось нарешті найлегша, але сама відповідальна процедура - підключення зібраної траси до внутрішнього блоку кондиціонера. Дренажна труба просто надівається на стирчачий у внутрішньому блоці пластиковий штуцер. Підключаючи електричний провід, записуємо якого кольору провід до якого контакту підключений, на зовнішньому блоці контакти будуть називатися також. Рівно стикуєм штуцера внутрішнього блоку з розвальцованими трубками траси, закручуємо гайки від руки, потім як можна сильніше затягуємо ключами. Головне не перестаратися - латунна гайка може лопнути (при закручуванні "ну вазі" це малоймовірно - сил не вистачить). Далі ми другий кінець траси за допомогою скотча і пакетів закриваємо від можливого попадання в трубки сміття і акуратно проштовхуємо через наскрізний отвір назовні (декоративний короб до цього моменту повинен бути встановлений. Звертаю на це увагу, оскільки сам забуваю його поставити - доводиться знову виймати трасу, а якщо вона вже вигнута і підключена до зовнішнього блоку?). Так як траса найчастіше виходить більше двох метрів, вам знову знадобиться допомога друга або сусіда, щоб при проштовхуванні трубок вони не перегиналися під власною вагою. Встановивши внутрішній блок на заздалегідь підготовлене для нього місце, почнемо підключення траси до зовнішнього блоку. Вакуумування Зовнішній блок підключається аналогічно внутрішньому, тільки дренажна труба до нього не підключається, а просто прямує вниз або в дощово відвідну трубу якщо є можливість до неї достати. Тому загострювати на цьому уваги не будемо, а відразу перейдемо до видалення вологи (вакуумування). Видалити вологу з траси можна двома способами: перевіреним роками методом "пшику" і високотехнологічним вакуумуванням. Почнемо з методу "пшику". На наступному малюнку зображено порти для підключення траси. 1 - порт для підключення рідинної трубки траси; 2 - порт для підключення газової трубки траси; 3,4 - клапана під захисними кришками; 5 - золотник для заправки системи фреоном або стравлювання його, зображений на наступній картинці: Саме з ці золотником ми і будемо грати, повітря яке знаходиться в трасі в перемішку з фреоном. Отже приступимо: Відкрутимо кришки клапанів позначених на зображенні зверху цифрами 3, 4 і золотника під цифрою 5. Повернемо шестигранником клапан знаходиться під кришкою позначений цифрою 4 на 90 градусів, почекаємо секунду і тут же закриємо її. (ми пустили в трасу трохи фреону, тепер він під тиском і перемішався з повітрям) Натискаємо на золотник який знаходиться під кришкою позначений цифрою 5, і стравливаем суміш повітря і фреону майже до кінця. Майже тому, що ми хочемо, щоб залишки суміші перешкоджали потраплянню повітря зовні. Кількість повторень пункту 2 і 3 залежить від довжини траси ( Комплекту для установки кондиціонера) - чим більше тим краще, але весь фріон стравлювати не можна. Тому я рекомендую виходити з того, що в зовнішньому блоці є надлишки фреону на трасу довжиною 10 метрів. Тобто якщо довжина нашої траси становить 2 метри, то можна стравити 3 рази, а якщо 3 метри, то тільки 2 рази (враховуємо, що після продувки траси нам потрібен фреон щоб заповнити його, тобто до фреону витраченому на продувку додаємо фреон витрачений на заповнення траси в робочому стані). Краще звичайно стравлювати фреон контролюючи тиск клапана манометром (рекомендований тиск зазначено в інструкції з установки входить в комплект кондиціонера), але метод "пшику" тим і хороший, що не вимагає наявності спеціальних приладів. Далі ми розглянемо метод видалення повітря з траси використовуючи вакуумний насос. За мінімуму для вакуумації нам знадобиться вакуумний насос і спеціальний шланг високого (низького) тиску. Один кінець шланга підключається до вакуумного насосу (той що без штирька), другий (з штирьком для натискання на золотник позначений цифрою 5) накручуємо на золотник газового порту. Включаємо вакуумний насос і чекаємо 5 -10 хвилин (залежить від потужності насоса і довжини траси). Після чого відкриваємо клапан 4 (впускаємо фреон) і тут же закриваємо цей же клапан і відгвинчуємо від золотника шланг. Частина фреону при цьому вийде, але це не страшно. Метод вакуумування не заміний при довжині траси понад 6 метрів, оскільки у нас немає можливості дозаправити кондиціонер фреоном, якого не мало піде при продувці довгих трас. Після процедури видалення вологи з траси відкриваємо до кінця газовий і рідинний клапан (крутимо до тих пір поки не перестане крутитися - обертів 7) і перевіряємо герметичність траси, змазавши місця з'єднань з внутрішнім і зовнішнім блоком мильною водою. На цьому установка кондиціонера своїми руками закінчена, якщо щось не зрозуміло викладено або втрачений якийсь складний момент, буду радий відповісти. Питання задавайте на сторінці Контакти, на цій же сторінці можна купити комплект для установки кондиціонера. |